Son zamanların en çok konuşulan online medya haberi gittigidiyor.com'un yaptırdığı viral filmi, nedense alternatif pazarlama yöntemlerine dair bir tepkiyi de gözler önüne serdi.




Yurtdışındaki reklam ajansları, uzun zamandan beri takip ettiğimiz gerilla ve viral çalışmalarıyla, internette dolaşan video ve fotoğraflarıyla bize sık sık "vaaay" dedirtmeyi başarıyorlar. Yeni nesil reklamcılığın sık sık başvurduğu gerilla ve viral yöntemler hem reklam vereni, hem tüketiciyi hem de reklam severleri mutlu ediyor. Maliyeti düşük, geniş kitlelere hızlı ve etkili ulaşan ayrıca yaratıcı işler kimi mutlu etmez ki?

Durum her ne kadar iki taraf için de mutluluk verici gibi görünse de gittigidiyor.com'un başarılı viral çalışması sonrasında pazarlama stratejilerinin en yaramaz, en zıpır, en yaratıcı çocuklarına karşı manasız bir sataşma başladı. Kimileri henüz viral pazarlamanın ne anlama geldiğini bilmeden "reklam filmleriyle" karşılaştırdı, kimileri bu işin de suyunun çıktığını iddia etti, kimileri etik bulmadı, sahtekarlık dedi, kimileri de başarısını sindiremeyip işe yaramadığını söyledi.

Nedendir bilinmez Türkiye'de yaşayan insanlar olarak yenilikler konusunda akıl almaz bir direncimiz var. Her şeyi kolaylıkla kabul edemiyoruz. 15 seneden fazla süredir kullanılan gerilla-viral pazarlama yöntemleri daha yeni yeni ülkemizde pazarı neşelendirirken kalkıp "her yer viral oldu" diye şikayet edebiliyoruz. 3-5 günde tahminen 10 milyon izleyiciyi elde edebilen bir iş için "yararlı mı zararlı mı" tartışması yaratabiliyoruz. Oysa ben gittigidiyor.com virali için tartışmaya açık tek noktanın İspanya'daki benzeri olduğunu düşünüyorum. Aslına bakarsanız konsept olarak benzer olsa da konu olarak birebir benzerlikler de bulamadım ben. Tamam, bir odada eski kız arkadaş amatör çekimle mesaj kaydediyor ama biri satıyor diğeri eski sevgilisine paket yapıyor. Birinin söylemek istediği "burada her şeyi satabilirsin" diğerininki "bazılarının istemediklerini bazıları isteyecektir". Ayrıca tesadüfe çok müsait bir konu da diyebiliriz.



Bunun dışında gelişen "terbiyesizlik, hakaret, suç unsuru, ahlaksızlık, dolandırıcılık" gibi ithamların nereden geldiği konusunda en ufak bir fikrim yok. Viralin en önemli hedeflerinden biri olan medyanın bu videoyu gerçekçi bulması bile sorun oldu bazıları için. Bilmeyenler için söylüyorum; bu videonun TV'de yer alması viralin başarısını göstermektedir.

İçeriği sevmemiş ya da sadece İspanyol orijinalinden esinlenildiğini düşünüyor olabilirsiniz. Ancak göz önünde bulundurulması gereken bir gerçek var ki o da belirlenen hedefe ulaşılıp ulaşılmadığıdır.

5 Responses to "Gittigidiyor.com Virali Hazımsızlık Yarattı"

  1. Ali Demirci Says:

    Milliyetin daha ilk gunden gercekmis gibi gostermesi bende husursuzluk yaratti, Gittigidiyor adina hic bir rahatsizligim yok fakat milliyet`in yaptigi yayin ahlakina ters bir olay

  2. Lowman Says:

    Hedef kitleye nokta atışı yaptı denebilir.

  3. Adsız Says:

    Kesinlikle yapılmak istenen başarıldı. Sonuçta amaç bu değil mi?

  4. Adsız Says:

    herşey başarı mıdır? çok ilginç...

  5. Sertac Says:

    İspanya'daki benzerin aslında eBay virali, gittigidiyor.com'un da eBay ile ortak olduğu düşünüldüğünde, arada bir benzerlik olması o kadar şaşırtıcı olmuyor tabii. Sonuçta markanın yurtdışında başarılı olmuş bir projesinin, kısmen Türkiye uyarlaması da diyebiliriz.

    Yalnız "uyarlama" olması, hiçbir şekilde "çok başarılı" olduğu gerçeğini değiştirmez. gittigidiyor'a sadece cesaretlerinden ve süreci iyi yönetmiş olmalarından dolayı bile kocaman tebrikler...

Leave a Reply