paramarka.com labx'in melek yatırımcısıyla buluşturduğu güzel bir fikirden ortaya çıkmış. Projenin beyni olan Kübra Sönmez belki de pek çoğumuzun bir hayalini gerçekleştirip sıfırdan bir fabrika yaratmış: fikir fabrikası.

"Çalışan her şeyi çok seviyorum."

paramarka'nın ne güzel bir şey olduğunu başka bir yazımda anlatacağım ama şimdi paramarka'nın üye firmalarına sağladığı imkanlardan bahsedeceğim. Belki de kendileri pek farkında değil ama incelediğim kadarıyla burada çok büyük bir avantaja sahipler; fikir farklılığı.

Örneğin geçenlerde Mey İçki Grubu'nun yeni ürün gamı olan Cumartesi şarapları için bir yarışma açılmıştı. "Öküzgözlüm" ve "Şirazettin" adlı iki ürün için yapılan baskılı işler ve ambient çalışmalarını hayretle izledim. Onlarca çalışma var ve sanki hepsi farklı ajanslardan çıkmış gibi. Pekala, kabul ediyorum, siteye koyulan çalışmaların hepsi profesyonel olmasa bile profesyonellere fikir verebilecek kapasitedeydi. Hatta geçtiğimiz günlerde firma yarışmanın birincisini açıkladı. Puanlarla birinci seçilenler ve firmanın seçtiği çalışmaların sahipleri para ödülü kazandılar. İşin en güzel yanı da firmaların bu çalışmalar için muhtemelen bir ajansa yapacakları ödemenin çok daha azını yapmaları.

Aslında bu işte "win-win" protokolü varmış gibi görünse de bana kalırsa gerçek kazanan markalar oluyor. Sadece bir lansman çalışması ya da standart ads gibi değil viral'i kendinden hazır çalışmalar kazanıyorlar. İnternet ortamında freelance çalışan pek çok tasarımcı ve yaratıcı ekip elemanı konulan "havuç" sayesinde profesyonel işlerle markalara düşündüklerinden çok daha fazla yardımcı oluyor. Sonuç olarak herkes kazanıyor ya, biz ona bakalım.

3 Responses to "paramarka.com"

  1. Lowman Says:

    Tebrik ve teşekkürler bizden de Paramarka'ya gitsin. Kendimi paramarka'dan çalışma bekleyen markalara daha yakın hissediyorum mesela ben :) Fikir ve çalışma gönderdiğim içindir belki.

  2. Burak Demiral Says:

    Zaten bu sistemde en müthiş şey de markaların otomatikman PR yapması. Gönderilen çalışmaların bir yarışma içerisinde olması da hem çeşitliliği hem de kaliteyi arttırıyor.

    Yineliyorum, burada en çok markalar kazanıyor. =)

  3. Lowman Says:

    Mesela ben, tam Çilek çocuk odası beni kazanıyordu annem kızdı kocaman adam arabalı yatağa mı biner dedi :)

Leave a Reply